Alla inlägg under augusti 2013

Av Andréa Norman - 14 augusti 2013 14:03

På fredag åker vi neröver för att tillbringa en vecka med släkt och vänner, jag påbörjade en packlista nu och säger bara, herregud! Det är mycket som ska med när man reser med småbarn... Tur vi ska få låna en stor resväska av syster!

Morgondagen kommer att spenderas i stressens tecken, mycket att hinna med på kort tid. Har ju en litens schema med mat och sömn att gå efter också...

Önska mig lycka till, vi hörs!

Av Andréa Norman - 7 augusti 2013 16:18

Idag stack jag, Lilly och mamma iväg till bärskogen. Som jag har längtat! Dock började besöket med att jag kräktes över en stackars liten tall... Migrän! Suck... Men den botades rätt snabbt ute i friska luften.

Lilly var jätte duktig, lite svårt att ta sig fram men det gick bra. De flesta bär hamnade dock i munnen ;) Men det är väl så det ska vara för de små?
Det blev i ärlighetens namn inte så mycket plockande för mig heller, myggen sög både blod och tålamod idag. :P

Nästa gång får det bli en tur i lingonskogen så jag kan göra lite sylt åt Alex :)
Nu ska jag dricka upp min varma choklad och värma mina stackars tår!

Av Andréa Norman - 4 augusti 2013 20:11

Idag blev det en söndagsmiddag vid lillsjön, eller ja en söndagspicknick! Vi åt grillad fläskfilé och kyckling med lite grönsaker och potatissallad, till efterrätt blev det vattenmelon. Riktigt sommrigt med andra ord!

Lilly trivdes som tusan i vattnet, hon skrattade och skrek av förtjusning. Det var riktig härlig temperatur i vattnet (i alla fall när man kommit i!) så det blev att vi var i ett bra tag. Lilly är så duktigt i vattnet, hon klarar av att springa omring när vattnet står till axlarna. Mamman tyckte det såg lite läskigt ut bara... Får köpa såna armpuffar tror jag! Idag var hon en riktig morbrorgris, "mobboo" skulle vara med överallt. Var han inte det så ropade hon tills han var det, så enkelt var det! :)

Hoppas det blir fler fina dagar och kvällar så vi kan åka dit igen :)

Presentation


Någons mamma, fru, dotter, syster och vän. En blogg om min (oftast) underbara vardag!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards